Anecdotologi de Francesc Pujols

Recull d'anècdotes de Francesc Pujols.

Preu : 19 €

Autor: Isidre Clopas Batlle.
Editorial Dux. Barcelona, 2010.
Nº pàg. 193

Som davant de l’obra més invisible de Francesc Pujols. El filòsof que duu més d’un segle il•luminant a tot el món torna per enlluernar amb les seves anècdotes. Gràcies a la pacient recol•lecció que va fer Isidre Clopas l’any 1953 veurem i sentirem escriptors, polítics, periodistes, artistes, cambrers, botiguers, fusters de la Catalunya més lluminosa.
Som davant d’un país que viu a l’aire. Històries xuclades als carrers, cases, cabarets... A tot arreu. Comprimits orals del que es diu, del que diuen, del que diuen que diuen. De tot servit a taula pel “gourmet de la xafarderia”.

Som davant d’un dels gèneres més cristal•lins de l’existència. Així ho va dir Pujols al seu gran amic Josep Pla: “en l’enorme misteri obscur de la raça humana, l’anècdota és l’única escletxa de psicologia real”.

De Gaudí a Dalí, de Cambó a Lerroux, de Nonell a Nogués, de Maragall a Rusiñol, de Pla a Sagarra, entre molts d’altres prohoms del país, van desfilant per boca de Pujols en l’amable i intel•ligent conversa de l’anècdota de sobretaula.

Dimensions: 21 cm × 14 cm
Base imposable: 18.27 €